Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
GOK w Padwi
Publiczne Gimnazjum w Padwi Narodowej
Gminna Biblioteka Publiczna
Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
Z życia szkoły

2017-06-13
WYCIECZKA KLAS PIĄTYCH DO WARSZAWY

22 maja uczniowie klas piątych wraz ze swoimi wychowawcami: p. A. Jasińską, p. Z. Hyjkiem i p. K. Skórskim, wybrali się na trzydniową wycieczkę do Warszawy.  Swoją wizytę w stolicy, rozpoczęli od żywej lekcji przyrody, a mianowicie od odwiedzenia Warszawskiego Zoo. Największym zainteresowaniem cieszyły się szympansy i foki oraz przepiękny świat koralowców. Kolejnym punktem dnia było zwiedzanie Stadionu Narodowego trasą ” Poczuj się jak Vip”. Pod opieką przewodnika zostaliśmy oprowadzeni po trybunach stadionu, dowiedzieliśmy się kilku ciekawostek np., dlaczego trybuny są szaro - czerwone. Dodatkowo mieliśmy okazję oglądnąć ekskluzywne loże, w których goszczą znane osobistości w czasie imprez sportowych lub koncertów. Nie obyło się też bez zwiedzania szatni naszej polskiej reprezentacji.

W drugim dniu, oglądaliśmy wystawę pojazdów pancernych i samolotów wojennych w Muzeum Wojska Polskiego. Kolejną atrakcją była wizyta w Muzeum Narodowym i lekcje archeologii oraz sztuki. W czasie tych zajęć mogliśmy poczuć się jak prawdziwi archeolodzy, ponieważ odczytywaliśmy pismo greckie z oryginalnych ścian świątyni z Faras. Natomiast druga grupa, prowadzona przez muzealnego przewodnika, odgadywała, co symbolizują szczegóły ze znanych obrazów.

W godzinach południowych, poznaliśmy panią Agatkę, która była naszym przewodnikiem po Warszawie. Podczas zwiedzania Starego Miasta uczniowie, mieli okazję, wysłuchać lekcji historii i sztuki. Spacerując, podziwialiśmy Zamek Królewski, historyczne kamienice oraz mury obronne. Zwiedziliśmy także bazylikę archikatedralną Św. Jana Chrzciciela z cudowną figurą Chrystusa. Zobaczyliśmy także Krakowskie Przedmieście, gdzie mieści się siedziba Prezydenta RP. W Łazienkach, mogliśmy trochę odpocząć od zgiełku wielkiego miasta i podziwiać piękno ogrodów.  Wizytę na Starym Mieście, zakończyliśmy spacerem pod Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie byliśmy świadkami zmiany warty.

W ostatnim dniu naszej wycieczki, podziwialiśmy panoramę miasta z 30 piętra Pałacu Kultury i Nauki. Dodatkowo mieliśmy okazję, oglądać wystawę pająków i skorpionów –„ raj” dla przyrodników. Żegnając się z Warszawą, wstąpiliśmy do Centrum Opatrzności Bożej, podziwialiśmy monstrualną wielkość świątyni. Po krótkiej modlitwie o bezpieczny powrót oraz pełni wrażeń wyruszyliśmy w drogę do domu. Dla większości z nas była to pierwsza wizyta w stolicy. Mamy nadzieję, że nie ostatnia…

Powrót do listy
BIP
Galeria
sobota, 29 lipca 2017
210 dzień roku
pn wt śr czw pt so nd
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
imieniny
Marty, Konstantego, Olafa
Jeżeli chcesz być informowany o aktualnościach w serwisie, podaj swój adres e-mail.
- dopisz - wypisz
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Ignacego Łukasiewicza w Padwi Narodowej, 39-340 Padew Narodowa, pow. mielecki, woj. podkarpackie
tel.: +48 158119948, email: psp_padew@wp.pl
NIP: 817-18-13-990
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8 projekt i hosting: INTERmedi@
zarządzane przez: CMS - FSI
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.